DE LERAAR

De trainingen in Pencak Silat worden gegeven door Guru Silat Richard Alexander, de hoofdleraar en oprichter van PSPD-Pukulan. In 1984 begon Richard Alexander te trainen bij een Pencak Silat school in Zuid-Limburg, de lessen waren een mengeling van twee Silat stijlen namelijk; Pukulan Betawi en Dangian Pakuan. Hij is vanuit Nederland, Indonesië en Maleisië een gecertificeerd erkend leraar met 40 jaar ervaring. In 2022 is hij erkend als Dewan Guru in Europa voor de FPSTI (Federasi Pencak Silat Tradisi International) door Guru Rahmadsyah, President World Traditional Pencak Silat Federatie

PENCAK SILAT STIJL - PUKULAN BETAWI/ DANGIAN PAKUAN GRAAD - 3E DAN (TINGKAT 5)
PENCAK SILAT STIJL - HARIMAU BERANTAI INSTRUCTEUR BELATI (MES)
ERETITEL DEWAN GURU

DE SCHOOL

Wij zijn een school waar je authentieke Pencak Silat kunt leren, onze lessen zijn gericht op effectieve zelfverdediging waarbij het culturele en traditionele aspect net zo belangrijk zijn. Wij geven lessen in kleine groepen waarbij persoonlijke begeleiding en ontwikkeling centraal staan. Naast reguliere trainingen organiseren wij ook nevenactiviteiten en onderhouden we goede contacten met andere vechtsportscholen. Onze school onderhoudt nauwe contacten met onze moederscholen in Indonesië en Maleisië waardoor trainingsstages in het land van herkomst mogelijk zijn.

VOORDELEN GEVECHTSKUNST

Zowel fysiek als mentaal brengt een gevechtskunst voordelen met zich mee. Of je nu trapt, slaat, werpt of klemmen zet, je bent in beweging. Afhankelijk van de intensiteit kost dit spierkracht, lenigheid, kracht en conditie. Je gaat er fysiek dus op vooruit. Mentaal word je ook getraind. Je concentratie gaat vooruit, verbetering in je oog-hand coördinatie en je leert je meer te ontspannen in stressvolle situaties. Dit kun je ook gebruiken in je dagelijkse leven.

Een gevechtskunst is gebaseerd op kennis, alles is gebaseerd op de natuurlijke bewegingen van de mens, natuurlijke bewegingen creëren gezondheid, positiviteit en de juiste realiteit. Zelfverdediging wordt enkel en alleen bepaald door de reden dat je vecht.